Здравейте, читатели !
Мярка 6.4 ще бъде една от най-атрактивните схеми, които ще подпомагат бизнес от всеки тип (освен земеделие) през 2018-та година. Важно е да се отбележи, че мярката не e насочена към стартиране на бизнес(въпреки че и новосъздадени фирми могат да участват; за стартиране на бизнес в община от селски тип, има друга мярка - 6.2).
Както при всеки проект по ПРСР и по мярка 6.4 има определени приоритети, които покачват шанса на проекта да се одобри и финансира. Важно е да знаете кои дейности ще носят повече точки, при класирането на проектните предложения, за да прецените рискът, които ще понесе проектното ви предложение.
Кои са идеалните кандидати по мярката ?
- Според предварителната информация, това са юридически лица, които са на пазара поне 3 години. Чрез този критерии се намалява рискът от субсидиране на фирми, които не са се "доказали" - логиката е "щом фирмата я има от 3 години е по-малко вероятно да фалира, от фирма, която е създадена днес".
- Друг критерии е образованието или опитът на кандидатът.
- Проекти, включващи наемането на служители.
- Проекти за развитие на еко,културен и селски туризъм.
- Проекти за производствени дейности.
- Проекти на кандидати, одобрени по мярка 6.2.
Важно е да се отбележи, че критериите не са гласувани към момента и могат да претърпят промени.
Кои са проектите, които ще съберат най-висок брой точки ?
Очевидно, това са проектите, които са насочени към производство и туризъм, подадени от кандидати, които притежават опит или образование в сферата, чиито фирми съществуват от минимум 3 години.
Проекти по мярка 6.4 (311/312) не са подавани от години, така че на първият прием по мярката се очаква сериозно "сито" на проекти. Подадени проектни предложения извън приоритетните сектори биха се преборили трудно за финансиране.
Важно е да се отбележи как да преценим как ще получим приоритет:
Пример 1 - искаме да продаваме строителни материали - да, това е допустима дейност, може да участва с проект, чрез който можем да построим магазин,архитектура,ВИК,ЕЛ, да закупим стелажи, оборудване и т.н. Тази дейност няма да спечели толкова точки, защото е съсредоточена в сектор "директни продажби".
Пример 2 - искаме да продаваме строителни материали, които ще произвеждаме. Можем да закупим машини за производство на бетонни изделия(тухли,бордюри,оградни тухли,паркинг елементи и т.н.), машини за подготовка на бетона и освен това, искаме да построим магазин и да закупим цялото нужно оборудване(стелажи,витрини и т.н.), за да продаваме продукцията. Такъв проект ще спечели повече точки от описания в Пример 1, защото тук акцентът пада върху производството, което е приоритетно за мярка 6.4.
Отделно - трябва да знаете, че при този тип проекти се правят и повече разходи - архитекти, проектанти, консултанти, плащания към общината и т.н. Имайте предвид, че проекти, които изискват строителни разрешения, отнемат повече време. Проектирането на идеята ви- също. Вече може да предприемате стъпки по подготовката на проектните си предложения.
За повече информация можете да свържете с нас на телефон 0885 271 540 или на email - office@eupro.bg
ПРЕГЛЕДАЙТЕ И: